Kérjük engedélyezze a javascriptet böngészőjében a maximális élmény érdekében!

Ön egy elavult böngészőt használ!
Kérjük frissítse a meglévőt vagy töltse le az alábbi modern böngészők valamelyikét!

Chrome letöltése vagy Firefox letöltése

Mi az az immunrendszer?

Az immunrendszer szervezetünk védelmezője, mely vírusok, baktériumok és gombák sokaságával száll szembe, hogy megőrizze egészségünket. Ahogy testünk, úgy immunrendszerünk is parányi sejtekből áll, ezek az immunsejtek. Több különböző fajtájuk létezik és mindegyikük más-más feladatot lát el a védekezés során.

Az immunrendszer működése

Immunrendszerünk nap mint nap több ezer kórokozóval szemben veszi fel a harcot és nyújt védelmet szervezetünk számára. Immunrendszerünk emlékszik, felismeri azokat a vírusokat és baktériumokat, akikkel már korábban volt dolga (immunológiai memória) és nem hagyja, hogy még egyszer megbetegítsenek minket. Ha új ellenséggel találja szembe magát, akkor érezhetjük úgy, hogy megbetegedtünk, a gyógyulási folyamat viszont annak a jele, hogy immunrendszerünk sikeresen felvette a harcot a behatolókkal szemben.

Immunrendszer erősítése

Az egészséges életmód és a kiegyensúlyozott táplálkozás elengedhetetlen az egészséges immunrendszerhez. Hogy mit értünk ez alatt? Fontos, hogy rendszeresen mozogjunk, ne legyünk folyamatos stressznek kitéve és elegendő időnk maradjon az alvásra. A táplálkozás terén a változatosságon van a hangsúly, hogy szervezetünk számára biztosítani tudjunk minden szükséges vitamint és ásványi anyagot. Fontos a hiányállapot elkerülése, ez ugyanis kihatással lehet az immunválasz működésére is. Immunrendszerünk leggyengülésével kitetté válhatunk a különböző fertőzéseknek. Ha kiegyensúlyozottak vagyunk, szerveztünk mindenhez hozzájut amire szüksége van, azt immunrendszerünk is meghálálja nekünk. Sajnos azonban vannak olyan időszakok amikor valamilyen oknál fogva (állandó stressz, alváshiány, betegség stb.) nem jutunk elég vitaminhoz vagy olyan élethelyzetbe kerülünk, aminek követeztében szerveztünk addigi egyensúlya megbomlik. Ezekre a változásokra immunrendszerünk is érzékenyen reagál és előfordulhat, hogy ilyenkor ő is támogatásra szorul. Hogy a nehezebb időszakokban se kelljen szervezetünknek hiányt szenvednie bizonyos vitaminokból és ásványi anyagokból előfordulhat, hogy a hiány pótlásához étrend-kiegészítő készítményre szedése javasolt.

Tudtad?

A Biolectra Immune Direct granulátum D3-vitaminnal cinkkel és szelénnel támogatja az immunrendszer megfelelő működését. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok mind kulcsfontosságú szerepet töltenek be az immunrendszer normál működésében

D3-vitamin és az immunrendszer

A D3 vitamin egy zsírban oldódó vitamin, melynek nem csak a megfelelő izomműködésben és a csontok állapotának fenntartásában van szerepe, de számos immunsejt működését is szabályozza.

Ezáltal hozzájárul a test saját védekező rendszerének normális működéséhez is. Hiánya nem csak a csontok egészségére, hanem gyakorlatilag minden szervünkre káros hatásokat fejthet ki.

A D3-vitamin forrásai

A D3-vitamin szervezetünkben napfény hatására termelődik. A világ lakosságának jelentős része az év során nem mindig jut elegendő napsütéshez, így a vitamin mennyisége a szervezetben évszakonként igen eltérő lehet. A D3-vitamin a szervezet kb. 2-3 hónapig raktározza el, így a nyár végeztével hamar kiürülhetnek a feltöltött raktárak.

Magyarországon sajnos nem túl fényes a helyzet, a tél végére a lakosság kb. 90%-ánál fedezhető fel D-vitamin hiány.* Mivel ez a vitamin rengeteg folyamatban vesz részt a szervezetünkben, így hiányállapot elkerülése kulcsfontosságú.

Ha táplálkozással szeretnénk bevinni a napi szükséges mennyiséget, akkor a következő ételek megfelelő választásnak bizonyulhatnak: a legjobb D3-vitamin források a zsírosabb halak (lazac, hering, tonhal stb.), halmáj, illetve a halmáj olaj. Ezen kívül a tojássárgája, máj és a gombák tartamaznak nagyobb mennyiségben D-vitamint.

Cink és az immunrendszer

A cink egy fontos ásványi anyag, ami számos élettani folyamat működéséhez járul hozzá. Több mint 300 enzim alkotóeleme, és többek között az immunsejtek kialakulásáért felelős. Így az immunrendszer megfelelő működéséhez is elengedhetetlen.

A cink fontos szerepet tölte be az úgynevezett T sejtek (az immunsejtek egy fajtája) aktiválásában, melyek a hatékony védekezésben, az immunrendszer ellenállóképességében kulcsfontosságúak. A cink hiánya így hatással van a fertőzésekkel szembeni ellenállóképességre.

A cink forrásai

A cink legjobb forrásai a húsok, máj, tojásfehérje és a fehérjében gazdag hüvelyesek. Mivel sok olyan élelmiszerben jelen van, amit nap mint nap fogyasztunk, így általában elegendő mennyiséghez jut belőle szervezetünk. Cinkhiány sokszor 1-1 betegség hatására, a rossz hasznosulás következtében alakulhat ki. A cink felszívódását sok anyag befolyásolja, így előfordulhat, hogy bár elegendő mennyiséghez jutunk az elfogyasztott élelmiszerek által, annak csak egy része tud hasznosulni a szervezetben. A fehérje segíti a cink felszívódását, míg a teljes körülésű gabonafélék és hüvelyesek gátolják a felszívódást. A vegetáriánus étrendet követőknek a csökkent fehérjebevitel miatt fokozottan érdemes figyelniük arra, hogy megfelelő mennyiséghez jussanak.

Szelén és az immunrendszer

A szelén egy antioxidáns, így védelmet nyújt a szabadgyökök károsító hatásaival szemben. A szabadgyökök olyan páratlan elektronnal rendelkező molekulák melyek a hiányzó elektronok pótlására igyekeznek. A folyamat során károsítják a sejthártyát, így a sejtek pusztulását is előidézhetik (oxidációs stressz). A szelén egy olyan enzim kapcsán tölt be fontos szerepet, mely megakadályozza a sejteket károsító szabadgyökök működését. Ezáltal a szelén hozzájárul a sejtek oxidatív stressz elleni védelméhez. Mindemellett a szelén hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez. A szelén a cinkhez hasonlóan egy alapvető nyomelem. A test nem tudja önmagában előállítani, így csak táplálkozás útján lehet hozzájutni. A szelén legjobb forrásai a magas fehérjetartalmú ételek, mint a húsok, halak, hüvelyesek és teljes kiőrlésű gabonafélék.

Cukor-, laktóz- gluténmentes
1 tasak fedezi a napi D3-vitamin és Cink szükséglet 100%-át
Kombinált készítmény D3-vitaminnal, Cinkkel és Szelénnel
Víz nélkül bevehető, kellemes narancs ízű

* https://semmelweis.hu/mediasarok/2013/09/23/weborvos-hu-tizbol-kilenc-magyar-d-vitamin-hianyos/
* https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/vitamin-d/
* https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/zinc/
* https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/selenium/

Étrend-kiegészítő készítmény.
Az ajánlott napi mennyiséget ne lépje túl!
Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a változatos, vegyes étrendet!
Gyermekek elől elzárva tartandó!
Forgalmazó: Coordwell Kft.