Kérjük engedélyezze a javascriptet böngészőjében a maximális élmény érdekében!

Ön egy elavult böngészőt használ!
Kérjük frissítse a meglévőt vagy töltse le az alábbi modern böngészők valamelyikét!

Chrome letöltése vagy Firefox letöltése

Magnéziumhiány

A magnéziumhiány kialakulásának sok oka lehet és a tünetek is széles skálán mozoghatnak. Van, akinél nagyon hamar jelentkeznek a tünetek, másoknál csak akkor fedezhető fel a probléma, ha a magnézium szintje már nagyon alacsony a szervezetben. Lássuk, milyen okokra vezethető vissza a magnéziumhiány, mik a leggyakoribb jelei és hogyan pótolhatjuk vissza ezt a nélkülözhetetlen ásványi anyagot.

Megnövekedett magnéziumigény

Bizonyos élethelyzetekben szervezetünk magnéziumszükséglete növekszik. Több magnéziumra lehet szüskégünk az alábbi helyzetekben:

  • Állandó stressz
  • Erőteljes szellemi igénybevétel
  • Intenzív sport
  • Nehéz fizikai munka
  • Terhesség
  • Szoptatás
Magnéziumszükséglet Magnéziumszükséglet

Nem megfelelő bevitel

Gyakori oka a magnéziumhiánynak, ha étrendünk nem kiegyensúlyozott, magnéziumszegény ételeket eszünk. Ilyen esetben nem tudjuk biztosítani a szervezet számára szükséges mennyiséget. Szerencsére magnéziumban gazdag ételeket bőségesen találhatunk, így kis odafigyeléssel, a napi szükséges mennyiség könnyen fedezhető.

Csökkent felszívódás, magasabb kiválasztás

Bizonyos betegségek vagy gyógyszerkölcsönhatások következtében csökkenhet a magnézium felszívódása a szervezetben. Ilyenkor szerveztünk kevesebb magnéziumot tud hasznosítani, mint normál esetben. Más betegségek a kiválasztást fokozhatják, így bár felszívódik a magnézium, több ásványi anyag távozik a szervezetből verejtéken vagy vizeleten keresztül.

A cukorbetegeknek pl. éppen ezért fokozottan érdemes odafigyelniük a megfeleő mennyiség bejuttatására. A fokozott kiválasztás nem csak betegségek esetében fordulhat elő, több magnéziumot veszt például az, aki nehéz fizikai munkát végez vagy intenzíven sportol.

A magnéziumhiány tünetei

A magnéziumhiány talán legismertebb tünetei az izomgörcs, illetve az izomfeszülés. A legtöbben valószínűleg átéltük már talpunk, vádlink vagy combunk görcsbe rándulását. Kevésbé ismert, hogy a magnéziumhiány tünete lehet a szemhéj tikkelése, a karokban vagy lábakban jelentkező zsibbadás, illetve bizsergés is.

A nem megfelelő magnéziumszint nem csak izmainkra van kihatással, idegrendszerrel összefüggő tüneteket is okozhat. A fáradtság, kimerültség, idegesség és álmatlanság mind a készleteink kimerülését jelezhetik.

a magnéziumhiány tünetei

Magnéziumpótlás

Minthogy szervezetünk nem képes magától előállítani ezt a nélkülözhetetlen ásványi anyagot, beviteléről nekünk kell gondoskodnunk. Megfelelő táplálkozással, magnéziumban gazdag ételek fogyasztásával a napi szükséglet általában kielégíthető.

Ha valamilyen oknál fogva (pl. megnövekedett szükséglet, fokozott kiválasztás) táplálkozással nem tudjuk fedezni a napi szükséges mennyiséget, akkor érdemes fontolóra vennünk magnéziumpótló készítmény szedését.

Milyen étrend-kiegészítőt válasszak?

Ha étrend-kiegészítő szedése mellett döntünk, mindenképpen érdemes a következő szempontokat figyelembe vennünk mielőtt terméket választunk:

Magnézium-tartalom

Figyelj a magnéziumtartalomra

Magnéziumpótlás céljából érdemes olyan terméket választanunk, aminek magas a magnéziumtartalma. Erre azért van szükség mivel lecsökkent készleteink visszatöltése akár hónapokig is eltarthat. A magas magnéziumtartalmú készítményeket általában elegendő csak napi egyszer alkalmazni, így nagy valószínűséggel hosszú távon sem feledkezünk meg a bevételükről.

Forma

Tabletta, pezsgőtabletta, granulátum?

Magnéziumkészítményeket különböző kivitelben találhatunk a piacon. Válaszd azt a formát, ami neked a legkényelmesebb. Sokan nehezen nyelik le a tablettát, nekik jó választás lehet a pezsgőtabletta vagy a por, illetve granulátum formula. Ha állandóan rohansz és macerásnak találod a vízben oldódó verziót, akkor találhatsz közvetlenül szájban oldódó granulátumot is.

Íz

Legyen finom, kellemes ízű!

Bár nem az íze miatt vesszük ezeket a készítményeket, mégis fontos szempont lehet választásnál. Senki sem szeretne heteken át olyasmit szedni, aminek kellemetlen, nem jó az íze. Választásunknál legyen ez is egy fontos szempont, hiszen hosszú távon segíti a kitartásunkat.

Étrend-kiegészítő készítmény.
Az ajánlott napi mennyiséget ne lépje túl!
Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a változatos, vegyes étrendet!
Gyermekek elől elzárva tartandó!
Forgalmazó: Coordwell Kft.